loading...

مجله تناسب اندام

فيتنس و لاغري

بازدید : 36
سه شنبه 3 اسفند 1400 زمان : 13:38

میوه مؤثر در تقویت خون بدن ،ازگیل، میوه درختی است كه در اواخر پاییز و اوایل زمستان می رسد.گل های درخت ازگیل، سفید و میوه‌آن شبیه زالزالك است، با این تفاوت كه میوه ازگیل درشت تر و قهوه ای رنگ و طعمش شیرین و كمی گس است. هسته آن را می كارند و درخت ازگیل را به درخت گلابی نیز پیوند می زنند.


قسمت های مورد استفاده درخت ازگیل، برگ و میوه آن است. اسم فارسی ازگیل «اردف» و «گیل»بوده است.

خواص ازگیل برای پایداری و بهبود سلامت بدن بسیار بالا است. مصرف ازگیل باعث می شود ریسک بیماری های قلبی و عروقی بسیار کاهش پیدا کند.

همچنین این میوه ی خوشمزه به دلیل فیبر بالا و کالری پایینی که دارد با تشخیص متخصص تغذیه می تواند در رژیم لاغری به شما کمک بسیار شایانی کند.

ازگیل میوه ای بسیار مقوی است زیرا قدرت اُسمزی خون را بالا می برد.

ازگیل به علت داشتن املاح سیتریك، رمالیكو تاتاریك، ترشی خون را از بین می برد.

ازگیل مواد معدی را مرتب می كند و برای اسهال بسیار مفید است.

میوه تازه و رسیده ازگیل یا كنسرو آن برای درمان اختلاق قاعدگی خانم ها كاملاً مفید است.

جوشانیده نیم گرم برگ ازگیل، سالك را درمان می كند.

جوشانده برگ ازگیل به صورت بالا،‌پوست های ظریف را تقویت میكند و برفك را معالجه می نماید.

غرغره كردن با جوشانده برگ ازگیل، آبسه دهان و گلو را درمان می كند. اگر هر روز سه بار با جوشانده برگ ازگیل غرغره شود، آنژین را معالجه می نماید

میوه مؤثر در تقویت خون بدن
ازگیل، میوه درختی است كه در اواخر پاییز و اوایل زمستان می رسد.گل های درخت ازگیل، سفید و میوه‌آن شبیه زالزالك است، با این تفاوت كه میوه ازگیل درشت تر و قهوه ای رنگ و طعمش شیرین و كمی گس است. هسته آن را می كارند و درخت ازگیل را به درخت گلابی نیز پیوند می زنند. قسمت های مورد استفاده درخت ازگیل، برگ و میوه آن است. اسم فارسی ازگیل «اردف» و «گیل»بوده است.

تولید هموگلوبین

یکی از خواص ازگیل که آن را بسیار بی نظیر کرده و باعث سلامتی بیشتر می شود آن است که باعث تولید هموگلوبین می شود. این خوراکی بسیار خوشمزه دارای ماده ی معدنی آهن است.

این میوه می تواند یک گزینه ی بسیار خوب برای خانم ها است تا جلوی کم خونی هر ماه خود را از پریود برگیرند. همچنین افرادی که قرار است عمل جراحی انجام دهند پیشنهاد می شود از این میوه میل کنند تا از کم خونی بعد از عمل پیشگیری کنند.

کمک به درمان کم خونی با ازگیل

درمان کم خونی با ازگیل

کم خونی یکی از بیماری هایی است که در چند دهه اخیر رو به افزایش است. از خواص ازگیل می توان به درمان آن در کم خونی اشاره کرد.

ازگیل دارای مقادیر بالایی از آهن است. این ماده معدنی باعث می شود بدن تحریک به تولید گلبول قرمز شود. همچنین ازگیل در ترکیبات خود دارای مواد معدنی دیگری مانند مس است که باعث می شود جذب بیشتر آهن شود. در نتیجه این مسئله باعث می شود آهن گیاهی موجود در این میوه هدر نرود.

همچنین این میوه ی خوشمزه دارای ویتامین هایی نظیر ویتامین خانواده B است. این ویتامین ها خود باعث تولید گلبول های قرمز می شوند. در نتیجه میل کردن این میوه در کنار رژیم غذایی سالم می تواند به شما در درمان کم خونی بسیار کمک کند.

کمک به عملکرد مغز

مغز قسمت حساسی در بدن است که باید مواد مغذی بسیاری به آن برسد تا بتواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد. برای آن که مغز سلامت پایدارتری داشته باشد می توانید از مهمترین خواص ازگیل کمک بگیرید.

ازگیل باعث می شود سطح گلبول های قرمز خون بالا برود. این امر موجب می شود تا مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سلول های مغزی برسد.

همچنین به دلیل وجود آهن و منگنز باعث می شود انتقال دهنده های عصبی مانند نوراپی نفرین، دوپامین و سروتونین بتوانند مسئولیت خود را در بدن بهتر و با سرعت بیشتری ایفا کنند.

کمک به ترمیم بافت آسیب دیده

زمان که بر اثر جراحت بافتی دچار آسیب می شود یا به هر دلیل سلول های بدن شما دچار آسیب می شوند برای کمک به ترمیم بافت آسیب دیده می توانید از خواص ازگیل کمک بگیرید.

ازگیل میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان به ترمیم بافت سلول کمک می کند. جالب است بدانید آنتی اکسیدان های موجود در این میوه توانایی کاهش سرعت پیری و جلوگیری از بروز مشکلات قلبی و مغزی را دارند.

کاهش کلسترول بد خون

امروزه به دلیل مصرف خوراکی های حاوی کربوهیدرات و چربی زیاد بسیاری از افراد مستعد بیماری هایی نظیر کلسترول بالای خون قرار گرفته اند.

برای پیشگیری و کاهش کلسترول بالای خون می توانید از خواص ازگیل کمک بگیرید. ازگیل ترکیبی به نام پکتین را در خود دارد. این ماده یک جاذب روده ای است و به جلوگیری از شروع بیماری های خاص کمک می کند.

این ترکیب معجزه آسا در ازگیل نقش بسیار موثری در کاهش سطح کلسترول بد از خود ایفا می کند. همچنین جالب است بدانید فیبر موجود در ازگیل از طریق جریان خون در سرتاسر بدن می چرخد و با کلسترول های رسوب کرده مبارزه می کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 447
  • بازدید کلی : 8312
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی